כתיבת עבודת סמינריון לאחר התנסות מעשית בתואר ראשון

תוכן עניינים

התנסות מעשית היא פעילות התנדבותית שלה השפעה מכרעת על רכישת המקצוע של סטודנטים בעתיד.  להתנסות זו ישנה חשיבות, מפני שבאמצעותה הסטודנטים חווים את טווח האתגרים והחווית שמתלווים אל המקצוע. בנוסף לזאת, ההתנסות עוזרת לסטודנט להחליט האם המקצוע שלומד מתאים לו כמקצוע או לא. זאת ועוד, כפי שללימודים התיאורטיים חשיבות ותרומה לחייו של הסטודנט, כך גם ללימודים המעשיים. הסיבה לכך היא בעובדה שבזכות ההתנדבות, אותו סטודנט חווה את המקצוע מהזווית המעשית והאישית וכך מכין עצמו לעבודה בעתיד. כמו כן, התרומה הגדולה ביותר של התנסות מעשית היא המענה לשאלה המהותית "מה אני רוצה לעשות עם עצמי בעתיד?

כתיבת עבודת סמינריון לאחר התנסות מעשית

מהי התנסות מעשית בלימודים אקדמיים

התנסות מעשית הנה התנסות בשטח במסגרת קורס אקדמי שנלמד בשנה האחרונה ללימודים בתואר הראשון. בקורס זה, הסטודנטים צריכים להתנדב במקום שבחרו במסגרת הקורס לתקופה של כשלושה חודשים עד כחצי שנה, התנסות מעשית חלה בפקולטות המשתייכות למדעי ההתנהגות, מדעי החברה  חינוך ועוד.

מסגרת הקורס מונה מפגשי סדנה במליאה בהם המנחה מכשיר את הסטודנטים לאורך התנסותם בשטח ונענה לשאלות וקשיים שעולים במהלך ההתנדבות. בנוסף לזאת, המנחה מסביר לסטודנטים על עבודת הסמינריון שתיכתב לאחר ההתנדבות במסגרת הקורס.

 לפני תחילת ההתנדבות ובזמן חופשת הסמסטר, המרצה מתאים מסגרת לכל סטודנט (ההתאמה מתקיימת על סמך טופס שכל סטודנט ממלא בתחילת הסמסטר בו הוא מסמן את המקומות שירצה להתנדב על סמך המסגרות שהוצעו בקורס) ובשבועות הראשונים של תחילת סמסטר ב' הסטודנטים מתחילים להתנדב במסגרות שבחרו.

התנסות לעומת יום התנסות

 לאורך ההתנדבות ולאחר כל יום התנסות, הסטודנטים צריכים לכתוב דוח פעילות בו הם כותבים בקצרה את תוכן הפעילות שנעשתה, חוויה רגשית והתייחסות ביקורתית לגבי הפעילות. דוחות אלו חשובים במיוחד מפני שהם הבסיס לעבודת הסמינריון שתיכתב בסוף הקורס. נשאלת השאלה האם הסטודנטים זקוקים לעזרה על מנת לכתוב את אותה עבודה סמינריונית? התשובה לכך היא בהחלט.

מבחינת מבנה התוכן של עבודת הסמינריון המבנה כולל שער, תוכן עניינים, מבוא, סקירת ספרות (בסקירה מצוינת הספרות הקיימת ביחס לאוכלוסייה שאיתה עבד הסטודנט) והתייחסות רפלקטיבית  לדוחות שנכתבו.

בסוף העבודה ישנו סיכום קצר של הפעילות שנעשתה והתייחסות תיאורטית למסקנות שהגיע אליהן הסטודנט. כל אחד משלבים אלו דורש יכולות מחשבה, ניתוח, הבעה ונימוק. יכולות אלו יכולות להיות קשות עבור חלק מהסטודנטים במיוחד אם מדובר בכתיבה של עבודות סמינריוניות במשפטים, לכן אותם סטודנטים זקוקים לצוות אקדמי שילווה אותם בכל שלב של כתיבת העבודה, יבהיר וימקד נושאים שעלו ולבסוף ידאג שכל העבודה תעמוד בסטנדרטים של הקורס והסטודנטים יקבלו ציון הולם.

5 / 5. 94

מאמרים שעשויים לעניין אותך
דילוג לתוכן