עבודת גמר בחינוך גופני הינה עבודת סוף שנה או סוף סמסטר, שעוסקת בנושא של חינוך גופני. חינוך גופני מוכר לנו מימינו העליזים בתיכון, של השיעור שרובנו (ובהחלט ניתן לומר זאת כך) אהבנו יותר מכל- לצאת מתוך השגרה של ישיבה בכיתות, הישר אל המגרש או אל אולם הספורט, ולחלץ קצת שרירים בגוף.
לא סתם נאמר: "נפש בריאה בגוף בריא". מטרת החינוך הגופני היא לקנות לנו ערכים של חיים בריאים וספורטיביים. המטרה היא שנהפוך את זה לשגרת היום שלנו.
ומן הסתם, שתלמידים בתיכון מקבלים ציון במקצוע, בהתאם להשקעה שלהם בשיעורים.
ניתן להוציא תואר ראשון בחינוך גופני, ואלו לימודים שמשלבים שני עולמות חשובים: אימון גופני וחינוך. ולכן, צמד המילים: "חינוך גופני". המדובר בחינוך לחיים בריאים וספורטיביים. מי שמוציא תואר ראשון בחינוך גופני מקבל את ההזדמנות להקנות לדור העתיד הרגלים בריאים של אורח חיים פעיל.
ניתן להתמקצע דרך התואר, מכיוון שבוגרי תואר ראשון בחינוך גופני משתלבים בבתי ספר בכל הארץ בסיום לימודיהם ומשלבים במערכת החינוך היסודית והעל יסודית.
אם גם אתם סטודנטים שלומדים חינוך גופני לתואר ראשון ורוצים לקבל מידע חיוני בנוגע למטלות האקדמיות שלכם – המאמר הזה הוא בשבילכם.
מה צריך לדעת?
אז איך כותבים עבודת גמר בחינוך גופני? קודם כל, , חשוב לזכור את הכללים הצורניים הכלליים של כל עבודה אקדמית, לפני שפונים לנושא הנזכר לעיל.
יש לכתוב בפונט david בגודל 12, לדאוג לרווח וחצי (1.5) שבין השורות, לשים לב לשוליים, ליישר את הטקסט לשני הצדדים, למספר עמודים ולכתוב נכון שמות, מספרים ותאריכים.
באשר לנושא עצמו, הרי שמדובר בבדיקת אפשרות לשינוי הטקסט, על מנת שייכתב בצורה התקינה ביותר, ומתוך משלב שפה מתאים.
המטרה הינה כי הטקסט יהיה כתוב בצורה נקייה, רהוטה ומסודרת. מלבד זאת, מכיוון שמדובר בסטנדרטים של המוסדות להשכלה גבוהה- כמובן שעל הכתיבה להיות גבוהה, אקדמית ומדעית.
באשר לנושא. דבר נוסף שאנחנו ממליצים לכם להסתכל עליו, הוא מאמר בנושא עבודות גמר אקדמיות.
מלבד זאת, אתם מוזמנים לרכוש ידע נוסף במאמר נפלא ומשובח שלנו, שמדבר על אודות עבודות סמינריוניות בתחומים שונים וגם הוא זמין לקריאה שלכם.
עכשיו נגיע לחלק העיקרי של המאמר.
כיצד כותבים עבודת גמר בחינוך גופני?
הכיצד? כדי לעשות זאת, קודם אתם צריכים למצוא לכם שיטת מחקר תואמת. שימו לב לנושא שאתם בוחרים לעבודה, וכדאי שתוודאו האם הוא תואם לשיטה שבה אתם חוקרים אותו לעומק.
אם מדובר בעבודת חקר איכותנית, השאלה תהיה נרטיבית.
לדוגמא: חינוך גופני במערכת החינוך- חובה או זכות?
ואחרי ניסוח זה, אתם פונים אל המקורות האקדמיים, יוצרים מערך מחקר מתאים, מגבשים השערות למחקר, מקבלים ממצאים ואז יוצרים דיון, סיכום ומסקנות. כמובן, רצוי להשתמש בראיונות עומק ברחוב.
אם מדובר בעבודת חקר כמותנית, השאלה תהיה מבוססת כמויות ומספרים. לדוגמא: בקרב איזה פלח גילאים באוכלוסייה יש את ההערכה הכי גבוהה לחינוך גופני? או: מי מקיימים יותר אורח חיים בריא וספורטיבי – צעירים או מבוגרים?
בהתאם לכך, מגייסים אוכלוסיות שמתנות אישור בהשתתפותם בשאלונים שיחולקו להם, וכך ניתן יהיה לכמת את התשובה לשאלה שבחרתם.
עוד מידע חשוב וחיוני
אם זה לא מספיק, יש לנו עוד מאמר בשבילכם, שעונה על השאלה: מה הבעיות הנפוצות של הסטודנטים? לחצו כאן והמאמר יהיה זמין לכם לקריאה.
אם תרצו לדעת מעבר לכך, מוזמנים תמיד ליצור קשר. בהצלחה רבה!