עבודות אקדמיות בכלכלה

השאירו פרטים ונדאג לחזור אליכם בהקדם
תוכן עניינים

לכתוב עבודות אקדמיות בכלכלה זאת משימה בלתי אפשרית ללא מעט סטודנטים באקדמיה. אולם כמו כל מקצוע אחר, גם בכלכלה כתיבת עבודות אקדמיות היא משימה אפשרית אם יודעים איך לעשות את זה נכון.

מהי עבודה אקדמית בכלכלה

עבודות אקדמיות בכלכלה דומות לעבודות אקדמיות בכל מקצוע.

נציין, כי כלכלה מוגדרת כאוסף של פעילויות אנושיות כלשהן שנועדו להשיג מטרה כגון אמצעים חומריים, זאת לצורך קיום ורווחת האנשים החיים בה.

דוגמאות לנושאים של עבודות אקדמיות בכלכלה:

השפעת הורדת או העלאת מיסים על רווחים של מדינה מסוימת, השפעת משטר תאגידי על אזרחים, ניתוח של מטבע הביקוין בראי התקופה, השוואה בין גירעון של ממשלה בתקופה מסוימת לזו בתקופה אחרת, השפעת גובה המע"מ על אזרחי המדינה וכדומה.

אתם יכולים גם לכתוב על השלכות ו/או תוצאות הקשורות במאפיינים הקשורים בנושא הכלכלה במדינה מסוימת בעולם, או במדינת ישראל. אתם יכולים לבצע השוואה בין המדדים השונים או הדומים.

עבודות אקדמיות בכלכלה

סמינריון בכלכלה

סמינריון בכלכלה זוהי משימה כמו כל עבודות הסמינריוניות בכל תחום שהוא. ההבדל היחידי בין סמינריון במסלול לימוד אחר לבין כזה בכלכלה הינו שבכלכלה המחקר שלכם עיוני ולא איכותני או כמותי. כלומר, עבודות אקדמיות בכלכלה, מבוססות על חומרי קריאה ולא על ראיונות או תצפיות או סקרים.

כמו כל סמינריון דבר ראשון עליכם להתחיל עם ניסוח של שאלת מחקר טובה. כן, גם בכלכלה אתם צריכים להתחיל את העבודה קודם כל בשאלת מחקר. זה הבסיס של הכל. שאלת מחקר בכלכלה מנסחת את כל מה שאתם עומדים לחקור.

בכלכלה אתם בדרך כלל עושים השוואה בין חברות שונות, או בין מוצרים דומים, או בין מדינות וכדומה. 

לאחר שניסחתם את שאלת המחקר בכלכלה והעליתם השערות מחקר מתאימות, אתם יכולים לצאת לדרך עם סקירת ספרות של מאמרים שנכתבו בעשרת השנים האחרונות.

זכרו שכמו בכל עבודה אקדמאית בכל תחום שהוא, גם בעבודות אקדמיות בכלכלה אתם צריכים לקרוא גם מאמרים באנגלית. זה אפילו מתחייב.

לאחר מכן אתם תתחילו לבצע את המחקר שלכם.

ישנם מחקרים שלצורך כתיבתם תאלצו לאסוף נתונים מסוימים. הנתונים יכולים להיות של מדדים מסוימים או של השוואה כלשהי. הכל תלוי מה אתם חוקרים. זאת אחת הסיבות שחשוב מאוד ששאלת המחקר שלכם תהיה מנוסחת כראוי.

את המחקר שלכם תכתבו בצורה מובנת ועניינית. על תתפלספו. כתבו את מה שגיליתם במחקר במילים ברורות. זכרו שאת העבודה שלכם צריכים להבין גם מי שאינם בקיאים בכלכלה.

מה חשוב לדעת בכתיבת עבודה בכלכלה?

הכי חשוב שמה שאתם חוקרים זה מה שמעניין אתכם. אל תבחרו לחקור נושא רק בגלל שאתם חושבים שזה מה שהמרצה שלכם ירצה. במצב שכזה אתם תשתעממו מהר מאוד והעבודה שלכם תהיה לא טובה.

זכרו לכתוב לפי כללי האקדמיה. זכרו לסכם את המאמרים שאתם קוראים ולהוציא מהם את מה שחשוב.

קראו הרבה מאמרים גם בעברית וגם באנגלית. השתדלו למצוא מאמרים מתאימים ככל הניתן. ככל שתקראו יותר מחקרים כך יקל עליכם לכתוב את העבודה.

זכרו שבכלכלה אתם צריכים לדעת להבין מדדים, לשלוט היטב בסטטיסטיקה ובמתמטיקה בצורה מושלמת כדי להבין ולהיות מסוגלים לנתח מדדים. 

זכרו שכל עבודה אקדמית צריכה להיכתב בגופן דויד, גודל 12, רווח של שורה וחצי.

זכרו תמיד לעבור על העבודה שלכם לפני שאתם מגישים אותה.

זכרו שסמינריון בכלכלה יכול להיות מאתגר מאוד, אולם הוא גם מהנה ומעניין אם אתם אוהבים את המקצוע ורוצים להשקיע בו.

עבודות אקדמיות לדוגמה

עבודות אקדמיות לפי מקצוע

מאמרים שעשויים לעניין אותך

5 / 5. 114

השאירו פרטים ונדאג לחזור אליכם בהקדם
ניתן גם להתקשר אלינו
דילוג לתוכן