עבודה סמינריונית בסוציולוגיה

השאירו פרטים ונדאג לחזור אליכם בהקדם
תוכן עניינים

כאשר בוחרים ללכת ללמוד באקדמיה, לא תמיד מודעים לכך שבמסגרת הלימודים תצרכו להגיש עבודות רבות ומגוונות בשלל הקורסים שתיקחו בדרכם אל התואר המבוקש. עבודה סמינריונית בסוציולוגיה היא דוגמא לכך. מדובר בעבודה מקיפה של מחקר שאתם תצטרכו לבצע.

אבל בואו לא נקפוץ גבוהה כבר על ההתחלה.

מהי סוציולוגיה?

סוציולוגיה היא חקר האדם, חקר החיים החברתיים.

מדובר בתורה אשר חוקרת את ההתנהגות האנושית על כל המשתמע מכך, כמו גם את יחסי הגומלין שבין אדם לחברו. במילים אחרות, סוציולוגיה עוסקת באינטראקציות שבין בני האדם.

בסוציולוגיה בדרך כלל המחקרים הינם איכותניים. מדובר במחקרים אשר נועדו לבחון את התנהגות האדם, ולכן הם יתמקדו בתצפית או בראיונות ופחות בסקרים, אבל הכל תלוי בעצם במה שמעניין אתכם לחקור ובמה שהמרצה שלכם מאשר לכם לכתוב.

מהי עבודה סמינריונית?

עבודה סמינריונית היא עבודה של מחקר שאתם צריכים לבצע.

בכל מסלולי הלימודים ישנם מרצים שמעדיפים שהסטודנטים יגישו להם עבודות סמינריוניות על פני מבחנים.

מבחינת המרצים מדובר בעבודה קשה יותר מאשר לבדוק מבחנים, אולם ישנה חשיבות רבה באקדמיה לכך שהסטודנטים יתנסו בביצוע מחקרים וניסויים. לכן מרצים רבים נוטים להעדיף את העבודות על פני המבחנים.

עבודת סמינריונית היא עבודה בעלת עמודים רבים שבה אתם מספרים לקורא איזה סוג של מחקר ביצעתם, מי היו הנבדקים שלכם, מה ניסיתם לגלות ומה גיליתם בפועל.

עבודה סמינריונית בסוציולוגיה

המבנה של עבודה סמינריונית

מבנה עבודה סמינריונית הוא כמעט בכל הפקולטות בכל מסלולי הלימודים.

מבנה עבודה סמינריונית מורכב מפרקים קבועים.

השער

תחילה עליכם לכתוב את השער אשר מורכב מתאריך הגשת העבודה, מהשם שלכם הסטודנטים, מהשם של המרצה שלכם, מקורס אותו אתם לוקחים ומהשם של המוסד האקדמי בו אתם לומדים.

אחר כך תצטרכו ליצור תוכן עניינים. עושים את זה בקלות דרך תוכנת הוורד, אז אל תסתבכו עם זה.

המבוא

בכל עבודה סמינריונית צריך להיות פרק מבוא אשר יוצר את הכניסה של הקורא לתוך העבודה. בפרק המבוא אתם כותבים בעד עמוד אחד על מה הולכת להיות העבודה שלכם. ישנם מרצים שדורשים אזכורים מעטים כבר בפרק המבוא, אך לא כולם כאלה. בנוסף, בפרק זה צריכה להופיע שאלת המחקר שלכם, כמו גם ההשערות מה אתם חושבים שאתם הולכים לגלות במסגרת המחקר שתבצעו.

סקירה ספרותית

בהמשך מגיע הפרק שגורם לרובכם לחרדת כתיבה – סקירת ספרות. מדובר בפרק הכי קשה לכתיבה, כיוון שעליו להיות מקיף וארוך. בפרק זה אתם סורקים את כל המחקרים שנכתבו על הנושא אותו בחרתם לחקור. זכרו שעליכם לרשום אזכורים או הערות שוליים וכן לכתוב את הכל ברשימה ביבליוגרפית לפי כללי ה-APA7.

מתודולוגיה

הפרק הבא נקרא מתודולוגיה או שיטות מחקר. זהו הפרק שבו תרשמו איך אתם מתכוונים לבצע את המחקר שלכם.

ממצאים

בהמשך מגיע פרק הממצאים שבו אתם סוקרים בצורה יבשה את מה שגיליתם במחקר שלכם. נציין שבדרך כלל פרק זה יופיע במחקרים כמותיים, שכן מדובר בנתונים יבשים של הסטטיסטיקה שביצעתם, אולם הוא יכול להופיע גם במחקר איכותני.

דיון

הפרק הבא הוא דיון על מה שגיליתם במסגרת המחקר שביצעם בסוציולוגיה. בפרק זה תסבירו מה גיליתם, מה חזר על עצמו בראיונות שעשיתם, על מה הרוב שמו את האצבע, מה לא קיבל תשומת לב. הכל צריך להופיע בפרק זה.

לסיום יש לכם את פרק הסיכום שדי חוזר על פרק המבוא.

מה עושים אם מתקשים בעבודה סמינריונית בסוציולוגיה?

בשביל סטודנטים שמתקשים ישנה עזרה בכתיבת עבודה סמינריונית.

אם אתם סטודנטים בסוציולוגיה או בכל תחום לימודים אחר שמתקשים עם כתיבה של עבודות אקדמיות, אנא פנו כבר עתה לקבלת עזרה בכתיבת עבודה סמינריונית ותגלו עולם חדש שיקל על חייכם בצורה שלא חשבתם שאפשרית.

מאמרים שעשויים לעניין אותך

5 / 5. 32

השאירו פרטים ונדאג לחזור אליכם בהקדם
ניתן גם להתקשר אלינו
דילוג לתוכן