עבודה אקדמית בהיסטוריה

השאירו פרטים ונדאג לחזור אליכם בהקדם
תוכן עניינים

זה לא באמת משנה באיזה נושא אתם צריכים לכתוב עבודה אקדמית. לכתוב עבודות אקדמיות בכל נושא שהוא זאת משימה לא קלה ויש שיגידו שאף קשה. אם אתם לומדים היסטוריה, אז בשלב כלשהו תאלצו לכתוב עבודה אקדמית בהיסטוריה. השאלה הגדולה היא האם תהיו מסוגלים לעמוד במשימה.

מהי בהיסטוריה?

אם בחרתם ללמוד במסלול של לימודי היסטוריה אז במוקדם או במאוחר תאלצו להתחיל לכתוב עבודות אקדמיות בהיסטוריה.

כידוע לכל, היסטוריה זה אומר לחקור אירועים שקרו בעבר. למעשה, היסטוריה זוהי דרכה של האנושות לתעד את המציאות שקוראת סביבה, כמו ובעיקר דברים חשובים במיוחד שהתרחשו.

הסיבה לכך שאירועים חשובים מתועדים בהיסטוריה הינה כדי שהדורות הבאים יהיו מודעים למה שקרה בדורות שקדמו להם. בנוסף, למידת אירועים והתרחשויות שקרו בעבר עוזרת לדורות הבאים לא לחזור על הטעויות שעשו הדורות שלפניהם.

נזכיר עוד שבזכות ההיסטוריה אנו נחשפים לאנשים חשובים שחיו פה לפנינו. ישנם לא מעט מנהיגים, מלכים, הוגי דעות וכדומה שחיו על כדור הארץ לפנינו. בזכות ההיסטוריה אנו מודעים לקיומם ולעמלם.

לא כל אחד אוהב ללמוד היסטוריה, אבל אם בחרתם במסלול לימודים שכזה אתם כנראה יודעים כמה חשוב ללמוד על מה שקרה בעבר. ההבדל הוא שעכשיו אתם עושים את זה באקדמיה, כחוקרים.

עבודה אקדמית בהיסטוריה

מהי עבודה בהיסטוריה?

במסגרת עבודה בהיסטוריה אתם כסטודנטים צריכים לחקור תרבויות ואירועים שקרו בעבר.

כדי לעשות את זה אתם יכולים להשתמש רק במה שהשאירו אחריהם האנשים שחיו בעבר.

כלומר, עבודה בהיסטוריה מבוססת על חומרים כתובים בכל צורה שהיא.

אם אתם כותבים עבודה אקדמית בהיסטוריה, אזי אתם בעצם חוקרים את התרבויות והאנשים שחיו בעבר. את זה אתם יכולים לעשות רק על ידי עדויות של האנשים שחיו פה בעבר. את העדויות הללו אנשים השאירו בצורה של ציורים או כתובים על קירות, או בעזרת כתיבה של ספרים, או מגילות, או בחפצים שנשארו מאחור הרבה אחרי שהתרבות הוכחדה. בדרך זו אתם יכולים ללמוד ולהבין את האופי של האנושות שחיה אז, או את האופי של אדם בודד, את מה שהם חשו, חשבו, וכל דבר שעניין אותם אז.

עלינו לציין כבר עתה שעבודה אקדמית בהיסטוריה יכולה להתייחס גם לאירועים משמעותיים שקרו במאה העשרים ואחת, כל עוד היתה להם חשיבות תרבותית, או פוליטית או חברתית כלשהי.

איך כותבים עבודה בהיסטוריה?

כמו כל עבודת מחקר בכל תחום שהוא, הכל מתחיל בשאלת מחקר. שאלת מחקר יכולה להתייחס לכל אירוע בעל חשיבות שקרה בעבר.

היופי בהיסטוריה נעוץ בכך שאתם יכולים לבצע מחקר כמעט בכל אירוע שקרה בעבר. אתם יכולים לבחור לחקור תקופה פרהיסטורית, תקופה שחורה באנושות או תקופה יפה, או תקופה מהעת המודרנית. למעשה, האפשרויות שלכם מגוונות.

ההבדל בין עבודות אקדמיות לבין עבודה אקדמית בהיסטוריה נעוץ בעיקר בעובדה שאת המחקר עצמו אתם יכולים לעשות גם בכתובים בלבד. אם בחרתם לעשות מחקר על תקופה לא ישנה מאוד, אזי תוכלו לבצע ראיונות ולחקור אנשים. אולם אם בחרתם לחקור משהוא מהעבר הרחוק מאוד, אזי המחקר שלכם יתבסס על קריאה של חומרים שנשארו מאותה התקופה.

מלבד עובדה זו רוב העבודה שלכם תהיה מבוססת על אותם הפרקים כגון: מבוא, סקירת ספרות, שיטת מחקר, שאלה והשערות מחקר, דיון, סיכום ומסקנות.

סיכום

לכתוב עבודה אקדמית בהיסטוריה זאת משימה כמו כל משימת כתיבה בכל נושא שהוא. ההבדל העיקרי נעוץ בכך שהאפשרויות רבות יותר.

הדגש העיקרי הינו שתכתבו את העבודה הטובה ביותר שאתם יכולים. תתחילו בזמן, תשקיעו מאמץ ותגישו עבודה שאתם מתגאים בה.

בהצלחה.

עבודות אקדמיות לדוגמה

עבודות אקדמיות לפי מקצוע

מאמרים שעשויים לעניין אותך

5 / 5. 82

השאירו פרטים ונדאג לחזור אליכם בהקדם
ניתן גם להתקשר אלינו
דילוג לתוכן