עבודה סמינריונית בלימודי תקשורת

השאירו פרטים ונדאג לחזור אליכם בהקדם
תוכן עניינים

בהגדרתה, תקשורת היא תהליך של העברת מסרי מידע בין משתתפים שונים. על מנת להבין את ההגדרה הזו, יש לדמיין קבוצה של אנשים שמעבירים איש לרעהו כדור. הכדור מדומה למסרי המידע, ומעשה העברת הכדור מדומה לתהליך התקשורת. לימודי תקשורת הינם דיסציפלינה אקדמית שבוחנת ערוצי העברת מידע אל הציבור הרחב. אותם ערוצים יכולים להתבטא בכמה אופנים, למשל מידע המועבר באמצעות העיתונות, או מידע המועבר באמצעות הטלוויזיה או הקולנוע, מידע המועבר באמצעות הספרות או באמצעות האינטרנט. כל אותם ערוצים מאוגדים תחת מונח אחד הנקרא "תקשורת המונים".

לימודי תקשורת המונים

באקדמיה לומדים את נושא תקשורת ההמונים תחת הנושאים הבאים: עיתונות כתובה, רדיו, טלוויזיה, אינטרנט ושלטי חוצות. במחקר התקשורת בוחנים את האינטראקציה שנוצרת בין כל אחד ממאפייני התקשורת ההמונית  לבין התוכן שמועבר באמצעותו. כלומר, במחקר שכזה בוחנים כיצד עיתונות כתובה מעבירה מידע ובאיזה אופן, אותו עיקרון רדיו, טלוויזיה, אינטרנט ועוד.

כשחושבים על זה, האדם הפשוט בחיי היום-יום מוקף ללא הרף במידע המגיע אליו מאמצעי התקשורת. בכל רגע נתון מגיעה ידיעה עיתונאית או כל פריט מידע שנועד ליידע ולהרחיב את הידע הקיים של האדם. אותו מידע יכול להיות בהקשר חברתי, פוליטי, כלכלי, תרבות, בידור, רכילות ועוד. המידע קיים בעיתונים, משודר ברדיו או בטלוויזיה, ידיעות נכתבות בכל רגע נתון בבלוגים, פוסטים, פורומים, סרטונים ועוד.

עבודה סמינריונית בלימודי תקשורת

תקשורת המונים, אקדמיה וכתיבת עבודות סמינריון  

נשאלת השאלה מדוע ללמוד את תחום התקשורת. על מנת לענות על השאלה הזו יש להתייחס לציטוט מפי הפילוסוף הצרפתי הדגול "מישל פוקו". פוקו אמר שידע הוא כוח, ובהקשר של לימודי תקשורת, ידע הוא אכן אמצעי להשגת כוח. כפי שנטען מקודם, בכל רגע נתון אנו מקבלים ומעבדים כמות גדולה של מידע מכל אחד מאמצעי התקשורת. אותה העברת מידע היא תהליך ייחודי ומאוד מעניין שמתרחש בחברה המודרנית. זהו תהליך שלו השפעה רבה על החברה המערבית והישראלית בפרט. את אותה השפעה ניתן ללמוד באמצעות לימודי התקשורת. אם אדם מאוד מסוקרן מאותו תהליך, רוצה לדעת כיצד הדעת הציבורית מושפעת ובידי מי, הרי הריבונות היא בידי התקשורת.

לימודי התקשורת בישראל

נשאלת עוד שאלה, כיצד ניתן לכתוב עבודות סמינריוניות בתקשורת? התשובה לכך נקשרת לתכלית של עבודת סמינריון. עבודת סמינריון היא עבודה המשקפת מחקר שבוחן נושא מסוים המעניין את החוקר. ניתן לכתוב עבודה בכל נושא ובכל דיסציפלינה, ולכן סטודנט שלומד תקשורת יכול לקחת את כל אחד מתחומי תקשורת ההמונים ולעצב סביבו מחקר. במחקר הוא יכול לבחון כיצד ערוצי תקשורת שונים מספקים את אותו המידע לקבוצות שונות של אנשים, או עד כמה מידע פוליטי או מדיני נגיש לציבור הרחב, עד כמה מהימן המידע שמסופק לאותו ציבור או האם משרת עיקרון פוליטי. כל אחד מנושאים אלו יכול להוות כבסיס תיאורטי טוב לכתיבה של עבודת סמינריון וכדומה.

מאמרים שעשויים לעניין אותך

5 / 5. 188

השאירו פרטים ונדאג לחזור אליכם בהקדם
ניתן גם להתקשר אלינו
דילוג לתוכן