איך מתמודדים עם העומס של הלימודים?

תוכן עניינים

העומס שאיתו מתמודדים סטודנטים הוא רב, כזה שקשה להסביר במילים. רק מי שמתחיל לימודים אקדמיים מבין בדיוק על מה מדובר, ועד כמה זה המצב מתיש. עם זאת ישנן פעולות שונות שניתן ליישם אותן כדי להפחית את העומס, ועל הדרך להשיג הישגים מעולים.

למה צריך לדעת להתמודד עם העומס בלימודים?

הלימודים האקדמיים מחייבים אתכם לעמוד בכמות גדולה של דרישות שלא הכרתם בעבר. כל מרצה מגיע עם השקפת העולם שלו, מה שיחייב אתכם לעשות את ההתאמות הדרושות. ישנם המון סטודנטים שגם עובדים במהלך הלימודים, מה שלא מקל עליהם בשום צורה שהיא. עם זאת ישנה חשיבות לסיים את הלימודים האקדמיים בצורה מוצלחת, כך שתתחילו לעבוד עם אנרגיות טובות.

ישנו צורך לדעת להתמודד עם העומס של הלימודים כי זה יפגע בהישגים שלכם. ברגע שהעומס בלימודים יקשה עליכם תמצאו את עצמכם נכנסים אל תוך סחרור. במצב כזה לא רק שלא תוכלו להשיג את ההישגים הדרושים, תתקשו לסיים את הלימודים באופן כללי. המון סטודנטים עוזבים את לימודיהם רק בגלל שהם לא יכולים לעמוד עוד בלחץ שהם שרויים בו.

איך מתמודדים עם העומס של הלימודים

4 טיפים להתמודדות עם עומס בתקופת הלימודים

  1. הבינו כי מדובר על תקופה זמנית שמחייבת אתכם לתת מעצמכם מעבר למה שהכרתם. כל סטודנט שיזכור שהתקופה היא זמנית יראה על הדרך את האור שנמצא בקצה המנהרה.

  2. אל תשאירו את המשימות שאותן אתם צריכים לבצע לרגע האחרון. אם תשאירו דברים לרגע האחרון, זה רק יקשה עליכם עוד יותר להתמודד עם העומס ועם הלחץ.

  3. בכל הזדמנות שתהיה לכם תעבדו יחד עם עוד סטודנטים אחרים. כמעט בכל עבודה סמינריונית ישנה אפשרות לעבוד עם קבוצה בהתאם להחלטה של המרצה כמובן.

  4. זה לא בושה לקחת יום חופש במהלך הלימודים עצמם. יש סטודנטים שרואים את העניין הזה כעניין שהוא לא אפשרי. דווקא אחרי שתיקחו חופש תוכלו לחזור עם כוחות מחודשים ללימודים עצמם.

האם אפשר לשלב לימודים ביחד עם עבודה?

במבחן התוצאה אנו רואים כי סטודנטים רבים משלבים לימודים עם עבודה. הסיבה שחובה לעבוד בזמן הלימודים היא כי ההוצאות רק הולכות וגדלות. לא רק שיהיה עליכם להוציא כסף על הדברים השונים שאותם אתם קונים. יהיה עליכם להוציא כסף על שכר הלימוד שמשתנה בהתאם למוסד הלימוד שבו בחרתם ללמוד. לפיכך מוטב כי תעבדו, אפילו בעצימות נמוכה, כדי שלא תמצאו את עצמכם קורסים במישור הכלכלי.

תוכלו למצוא כל מיני עבודות שונות שתוכלו ללמוד בזמן שאתם מבצעים את המטלות. גם אם אינכם יכולים לעבוד בזמן העבודה, תנסו שלא להעמיס עם כמות המשמרות. בתקופת הלימודים יהיה עליכם לדעת כי הלימודים נמצאים בראש סדר העדיפויות. אם יהיה לכם חופש או כמה ימים פנויים לפני מבחן תוכלו לתת פוש בכל מה שקשור לעבודה עצמה.

עם השנים העומס של הלימודים אמור לרדת?

המחשבה כי עם הזמן העומס בלימודים פוחת היא מחשבה לא נכונה. כמובן שהמציאות משתנה בין התארים השונים, ובין מוסדות הלימודים הקיימים. אך עליכם לקחת בחשבון כי ברוב המקרים המציאות היא הפוכה לגמרי. ככל שמתקדמים השנים, כך תמצאו את עצמכם נאלצים לעמוד בסטנדרטים יותר גבוהים.

יהיה עליכם להגיש עבודות מורכבות כמו עבודת תזה ועוד כל מיני עבודות אחרות. אך אם הרגלתם את עצמכם להפחית את העומס בשלב מוקדם, אין סיבה שלא תעשו זאת גם בהמשך הדרך. תוכלו לראות כי למרות שהעומס עולה, תוכלו לשלוט עליו ביד רמה מבלי שהוא יכניע אתכם.

מרגישים כי ריבוי המשימות והמבחנים עומד להכריע אתכם?

רגע לפני שאתם מרימים ידיים תדעו כי תוכלו לקבל עזרה בכתיבת סמינריון או כל עבודה אחרת. העזרה ניתנת לכם על ידי אנשי מקצוע מנוסים שמתמחים בתחום שאותו אתם לומדים. המטרה היא להוריד מכם את העומס, ולאפשר לכם לעמוד בדרישות השונות של מוסד הלימוד. כך שבסופה של הדרך תמצאו את עצמכם מקבלים את התואר שעליו חלמתם זמן רב.

אתם אלה שיכולים לבחור מתי אתם עומדים בעומס לבד, ומתי תצטרכו עזרה מקצועית. העזרה נמצאת על הפרק כל הזמן, והיכולת לבחור היא שלכם בלבד. אפילו אם לא תשתמשו בעזרה, הידיעה שהיא קיימת מפחיתה את הלחץ והפאניקה.  

5 / 5. 78

מאמרים שעשויים לעניין אותך
דילוג לתוכן