ניתוח סטטיסטי לסמינריון

תוכן עניינים

ניתוח סטטיסטי לסמינריון נחשב למושג מאיים במיוחד, אם נאמר את האמת. המושג של עבודת סמינריון מערים על חרדותיו ועל פחדיו של הסטודנט, והנה מצטרף אליו דבר מה, שגורם להרגיש אי נוחות. ומדוע?

מכיוון שלא רק שמלאכת ביצוע העבודה הינה קשה ומעיקה במיוחד, אלא גם הצורך להשתמש במונחים מספריים כחלק מבנייתה. ולכן, סטודנטים רבים פונים אלינו בנושא הזה.

ניתן למצוא זאת בעבודות שדורשות מחקר כמותי, ולכן כאשר מנתחים את העבודות בצורה הזו- מגיעים לתוצאות המדויקות והמהימנות ביותר. מלבד זאת, תוצאות אלו מביאות לידי תיקוף אמין של הממצאים.

אם אתם סטודנטים וגם אתם חשים מעין חרדה או מעין פחד מן הנושא, הנזכר לעיל, המאמר הזה כאן על מנת לעשות לכם קצת סדר בראש.

ולפני שנתחיל, זכרו שהחברה שלנו עושה כמיטב יכולתה כדי להעניק לכם את השירות הכי איכותי ואת השירות הבלתי מתפשר מצד הצוות המקצועי שלנו, על מנת שיהיה לכם "גב" חזק שתומך בכם בעת רגעי הקושי כסטודנטים לתואר ראשון או כסטודנטים לתואר שני.

ובוא ונתחיל.

ניתוח סטטיסטי לסמינריון

ניתוח סטטיסטי לסמינריון- מה זה, למעשה?

לפני שניגש לנושא, קודם עליכם כסטודנטים לדעת כמה חשוב לדעת על אודות כתיבת סמינריון. ומדוע בעצם?

מכיוון שזו העבודה המסכמת של השנה או של סוף הסמסטר, והיא מכילה את כל מה שהסטודנט למד לאורך זמן, וברצונה לבחון את יכולותיו האינטלקטואליות, לבחון את הידע הכללי שלו מן הנושא שאותו הוא בחר ולבחון את יכולתו להביט בצורה ביקורתית על הנושא עצמו.

נוסף על כך, העבודה עצמה נחשבת למטלה בעלת משקל מאוד משמעותי על הציון הסופי, ולכן יש להתייחס אליה בכובד ראש ובשיא הרצינות.

בנוגע לנושא עצמו, ניתוח סטטיסטי לסמינריון יתבסס על נתונים מספריים, כאשר השיטה הקבועה, וגם הנפוצה הלכה למעשה, תהיה של SPSS- ניתוח נתונים ואימות שלהם. ומדוע? מכיוון שזוהי השיטה המהימנה ביותר, שיכולה להשפיע, בצורה שלילית או חיוביות, על ממצאי העבודה ולמעשה בהמשך גם על פרקי הסיכום, הדיון והמסקנות.

מן הסתם, לא רק אופי העבודה, אלא גם אופי השאלה של שיטת המחקר משפיע על הניתוח הסטטיסטי. במקרה זה, מדובר בשיטת מחקר כמותית.

לדוגמא: מהי השכיחות של העישון (נרגילה וסיגריות, לרוב) אצל גברים במזרח התיכון לעומת השכיחות של העישון (אותם אלמנטים, כמובן) אצל גברים במדינות המערב?

על מנת ליישם, מבחינה מספרית, את נתוני השאלה (שכיחות שני משתנים), על הסטודנט החוקר ליצור שיטת מחקר מתאימה, ובמקרה זה ניתן לערוך סקר או ראיון שמטרתו לאסוף מידע שישפיע על הכימות המספרי של המשתנים (גברי המזרח התיכון מול גברי מדינות המערב).

על המחקר להיות אובייקטיבי, ועל החוקר להיות פוזיטיבי. הניתוח מן הסוג הזה מפלח את המספרים ואת הנתונים, וכך בטבלאות אלו מופיעים בצורה מסודרת.

SPSS, כתוכנה, מאוד מסייעת למחקרים כלכליים, מה שמוכיח את היותה תוכנה מקצועית ביותר, ובה משתמשים בכל מחקר כלכלי, שמן הסתם מבקש מלל כמותי בעבור ביצועו.  

ולכן, מאוד חשוב ומאד חיוני להשתמש בתוכנה הזו.

מידע נוסף

אם תרצו לדעת עוד בנוגע לעבודה עצמה, כתבנו בשבילכם מאמר נוסף שיעזור לכם להבין קודם כל איך בוחרים נושא לעבודת סמינריון.

השירות שלנו

קראתם ואתם עדיין זקוקים לעזרה? אין כל בעיה. הצוות שלנו ממתין לטלפון שלכם, על מנת לסייע לכם ולא רק בהבנת הנושא, אלא גם בכל נושא אקדמי שאותו תרצו לעלות בפניו.

ולכן, אל תהססו וצרו איתנו קשר. בהצלחה!

5 / 5. 82

מאמרים שעשויים לעניין אותך
דילוג לתוכן