כתיבת סמינריון איכותני

תוכן עניינים

כתיבת סמינריון איכותני מהווה אתגר לא קטן לכל סטודנט. החיפוש אחר נרטיב, שבו יבצעו כיאות שיטת מחקר איכותנית, הופך להיות קשה בשל הדרישות הגבוהות.

האיכותני דורש עומק במערך המחקר, ולא רק ידע. העומק של המחקרים מבקש מן הסטודנט לחקור תופעה, ולקבוע את טיבה כאשר הוא קובע לעצמו שתי אפשרויות, לרוב.

לדוגמא: האם הביקור התיירותי כלפי חוץ של כנסיית הקבר בנצרת הינו יותר תיירותי או יותר דתי?

בכך, הסטודנט מעלה שני משתנים איכותניים חשובים (הפן התיירותי מול הפן הדתי), ודרך מקורות העבודה – קובע לבסוף לאיזה כיוון מורה המשקל במאזניים.

אם גם אתם רוצים לדעת איך כותבים עבודה כזו, המאמר הזה הוא בדיוק בשבילכם. המידע שתקבלו כאן מאוד חשוב, ויסייע לכם תמיד, בהווה ובעתיד כאחד.

בואו ונתחיל.

כתיבת סמינריון איכותני

כיצד נראית כתיבת סמינריון איכותני?

לפני שתדעו כיצד נראית כתיבת סמינריון איכותני, קודם כל, צריך להבין מהי עבודה סמינריונית. צריך לדעת כמה פרטים טכניים שקשורים לעבודה אקדמית. תוודאו שאתם כותבים בפונט דויד גודל 12, ושנו את הגודל בהתאם לכותרות שאתם מכניסים לעבודה. הקפידו על פסקאות, ועל שורה וחצי רווח.

נוסף על כך, השתמשו בשפה תקנית ומוגבהת, ושתהיה גם שפה אקדמית מדעית. הימנעו משגיאות כתיב ומשגיאות תחביריות, כי זה עלול לפגוע לכם בציון. בכל אופן, לא זו הטעות שנרצה לדבר עליה.

בנוגע לעבודה עצמה, כך נראה המבנה שלה:

  • שער
  • תוכן עניינים
  • תקציר
  • מבוא
  • סקירת ספרות
  • מערך מחקר
  • ממצאים ותוצאות
  • דיון
  • סיכום
  • מסקנות
  • רשימת מקורות אקדמיים
  •  נספחים (רק אם תמצאו צורך בכך וזה יוכל להוסיף לעבודה).

זוהי עבודה משמעותית, שיכולה להכיל עשרים עמודים ומעלה. נוסף על כך, ביכולתה להשפיע על הציון הסופי שלכם באופן משמעותי, מכיוון שיש לה משקל כבד מאוד בשקלול שלו.

את העבודה הזו מגישים בסוף השנה או בסוף הסמסטר, והיא מסכמת את כל מה שלמדתם. היכולות האינטלקטואליות שהרווחתם מצויות בה. 

הפן האיכותני של העבודה שלכם

 הפן האיכותני של העבודה שלכם הינו מחקר תיאורי, והתפקיד העיקרי במחקר שייך לחוקר עצמו. המיקוד בתהליך ופחות בתוצר. זה כולל ניתוח טקסטים, ומתודולוגיות כמו ראיונות עומק, תצפיות, הקלטות, צילומים – כמה שיותר אותנטי.

זהו סוג סמינריון העוסק בחקר התנהגות או תופעה בקרב קבוצות או אנשים מסויימים, ומבקש להגיע אל המניעים לכך.

בשונה מסמינריון כמותני, בעבודה מסוג זה אין צורך באיסוף כמותי של נתונים אלא רק בהצגת הנתונים הקיימים.

בעבודה מסוג זה, נבחן הנרטיב קבוצת מחקר כלשהיא ומטרת העבודה הינה לצלול לעומק נרטיב זה, וללמוד אותו. עבודה מסוג זה גם בוחנת את הידע הקיים אודות הנושא הנחקר.

 ניתנת לסטודנט האפשרות לכתיבה חופשית, המותירה מקום לפרשנותו האישית. השערת המחקר מהווה את הפרשנות האישית שלו.

שאלת המחקר האיכותני מגיעה מתוך השקפת עולמו של הסטודנט, ומשימתו הינה לבוא ולאשש אותה.

שיטת המחקר שתאפיין את העבודה הזו תהיה ראיונות עומק ותצפיות. הסטודנט יוצא אל הרחוב או אל יעד מסויים הקשור בעבודתו ומראיין אנשים אודות נושא עבודתו.

למשל: סטודנט שכותב עבודה על הכנסיות בנצרת- יוצא אל רחובות נצרת וגם נכנס לתוך הכנסיות על מנת לראיין תיירים או תושבים מקומיים, וזאת על מנת לאסוף נתונים שיאששו את השערת המחקר שלו.

הרחבת ידע

למאמר על אודות האיכות של עבודה סמינריונית איכותנית – לחצו כאן, ובכך תקבלו הרחבת ידע.

לכל מידע נוסף – מוזמנים ליצור קשר!

5 / 5. 119

מאמרים שעשויים לעניין אותך
דילוג לתוכן